Garantie & Retour

Roldeco

Garantie en Retour

Garantie - Roldeco.nl

Houd er rekening mee dat alle bestelde jaloezieën zijn gemaakt voor uw specifieke maten en niet naar ons kunnen worden teruggestuurd om andere redenen dan reparatie of vervanging onder de garantie.

Als het product defect, beschadigd of groen aankomt, ook al heb je zwart besteld, zullen we ervoor zorgen dat dit zonder enkele extra kosten opgelost zal worden.
Als u een fout maakt bij het meten of als u twijfelt over de kleur, worden geen terugbetalingen of retourproduct geaccepteerd of verleend.
We kunnen een nieuwe product maken tegen een gereduceerde prijs, maar de fout moet worden teruggestuurd naar de fabrikant voordat er een beslissing kan worden genomen voor een nieuw product of eventueel korting op het nieuwe juiste product.
Als het gaat om kleurselectie, heeft u de mogelijkheid om monsters te bestellen voordat u uw raamdecoratie bestelt, dus tenzij u een volledig andere kleur ontvangt dan wat u hebt besteld, worden geen terugbetalingen of retouren geaccepteerd of verleend.
Binnen enkele ogenblikken na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u een orderbevestiging.
Als u geen bevestiging ontvangt, neem dan onmiddellijk contact met ons op.
We bieden een volledige fabrieksgarantie van 48 maanden voor alle producten.

Wanneer is garantie / retour niet van toepassing?

  • Ongevallen.
  • Wijzigingen.
  • Misbruik.
  • Normale slijtage.
  • Meetfouten.
  • Blootstelling aan elementen.
  • Niet-huishoudelijke gebruik.

Toelichting.

  1. Roldeco.nl biedt een garantie van 48 maanden op alle raambekleding die via onze website worden verkocht. Deze garantie dekt de volgende onderdelen en componenten voor algemene slijtage: montagesteunen, rolcomponenten, bovenbuis, onderstang, trek- en tuimelstangen, lamellen, kettingen, koordconnector, onderbalk, motor, afstandsbediening, cassette, intern onderdelen, snoeren, ladderbanden, koorden en de stof – behalve vervaging, sneden en zelfgemaakte aanpassingen.
  2. Raamdecoratiedie in een niet-huishoudelijke omgeving worden gemonteerd, vallen niet onder onze garantie van 48 maanden, Roldeco.nl is ook niet aansprakelijk voor enige schade of letsel die kan voortvloeien uit de installatie van de raambekleding in een niet-huishoudelijke omgeving. Wij leveren raambekleding voor woonomgevingen in Nederland en Belgie, dus hotels, hostels, scholen, B&B’s, vakantieverblijven, overzeese locaties, enz. vallen niet onder deze garantie.
  3. Schade aan de raambekleding, bijvoorbeeld het morsen van rode wijn op de stof, het bijten van een hond in de houten lamellen, valt niet onder onze garantie. Dus als je problemen ziet rond jouw raambekleding wanneer je ze gaat monteren, laat het ons dan zo snel mogelijk weten – binnen 7 dagen na levering.
  4. Elke zelfgemaakte wijziging aan de raambekleding maakt onze garantie ongeldig. Stel, jij hebt stof bijgesneden dan kunnen we daar niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Elk geval kan natuurlijk apart worden bekeken, maar elke stuk raambekleding wordt op het moment van bestelling op maat gemaakt volgens jouw exacte maatvereisten en wijzigingen hieraan of de raamdecoratie maakt de garantie ongeldig
  5. Raamdecoratie moet mogelijk worden teruggestuurd naar de productieafdeling voor inspectie, voordat vervanging of reparatie wordt aangeboden. Vóór deze fase hebben we enkele foto’s nodig om aan ons team te laten zien en te helpen bij hun inspecties.
  6. Roldeco.nl is in géén geval aansprakelijk of verantwoordelijk voor incidentele of gevolgschade voor enige andere directe of indirecte schade, verlies, kosten, onkosten of vergoedingen.
  7. Bij misbruik of onjuiste installatie in de juiste omgeving vervalt ook de garantie van 48 maanden. Plaats bijvoorbeeld geen raamdecoratie in de badkamer die niet geschikt is voor vochtige omstandigheden, doe de rolgordijnstof niet in de was, veeg de stoffen niet schoon met bleekmiddel etc. Onze klantenservice kan jou voor aankoop adviseren over de beste locatie om elk type raambekleding te monteren.
  8. Deze garantie is exclusief en vervangt alle andere verplichtingen, aansprakelijkheden of garanties. Roldeco.nl is in geen geval aansprakelijk of verantwoordelijk voor incidentele of gevolgschade of voor enige andere directe of indirecte schade, verlies, kosten, onkosten of vergoedingen. Deze garantie doet geen afbreuk aan de wettelijke rechten van de consument volgens de geldende nationale wetten.

Heeft u een klacht?

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar contact@roldeco.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.